Tak, człowiek jest śmiertelny, ale to jeszcze pół biedy. Najgorsze, że to, iż jest śmiertelny, okazuje się niespodziewanie!
Nie podam ręki nikomu, kto nie wie jak jego prababka z domu - M. Wańkowicz

Wydarzenia XX wieku

Lata 30-te


Agresja Niemiec na Polskę 1 września 1939
"W pokoju synowie grzebią swoich ojców, a na wojnie – ojcowie swoich synów"
                                                                                                                             -Ryszard Kapuściński


Historia II Wojny Światowej cz1 1933-39, film BBC, filmy archiwalne, lektor, polecam.
Historia II Wojny Światowej cz2
Historia II Wojny Światowej cz3
Historia II Wojny Światowej cz4



Pełny komunikat o wybuchu II Wojny Światowej, z dnia 1 września 1939 roku. Komunikat czyta Zbigniew Świętochowski, komunikat specjalny nagrany 29 sierpnia czyta Józef Małgorzewski.

Jednego dnia – to był wtorek – z trzeciego samochodu, który przyjechał tego dnia z Chełmna, wyrzucili na ziemię zwłoki mojej żony i moich dzieci, chłopiec miał siedem lat, dziewczynka cztery. Wtedy położyłem się na zwłokach mojej żony i powiedziałem, żeby mnie zastrzelili. Nie chcieli mnie zastrzelić. Niemiec powiedział: „Człowiek jest mocny, może jeszcze dobrze popracować.”


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz